Адреси:
  • Львів
    Львів

     

    79013, вул.Єфремова 32А, 3 поверх,
    e-mail: info@nexia.dk.ua
    Tel./ Fax:+38 032 298 8540

  • Київ
    Київ

     

    04112, вул. І.Сікорського, 8, Корпус D
    e-mail: info@nexia.dk.ua
    Tel./ Fax:+38 044 233 6464

Eng Укр
  • Про нас
    • Про компанію
    • Наша команда
    • Соціальна відповідальність
    • Звіт про прозорість
    • Реквізити компанії
  • Послуги
    • Аудит, облік та звітність
    • Бізнес-консалтинг
    • Податкова практика
    • Трансфертне ціноутворення
    • Юридичні послуги
  • Кар'єра
    • Вакансії
  • Новини
  • Контакти
Меню
  • Про нас
    • Меню
    • Про компанію
    • Наша команда
    • Соціальна відповідальність
    • Звіт про прозорість
    • Реквізити компанії
  • Послуги
    • Меню
    • Аудит, облік та звітність
    • Бізнес-консалтинг
    • Податкова практика
    • Трансфертне ціноутворення
    • Юридичні послуги
  • Кар'єра
    • Меню
    • Вакансії
  • Новини
  • Контакти

Якщо війна зачепила діяльність підприємства

Головна
⁄Новини
⁄Якщо війна зачепила діяльність підприємства

Якщо війна зачепила діяльність підприємства

Агресія РФ проти України не залишила нікого байдужим. Але облік бухгалтерських операцій, в тому числі і під час воєнних дій, ніхто не відміняв.

Ситуація : управлінський персонал Підприємства має сумніви щодо збереженості майна Підприємства в зоні проведення бойових дій, зокрема це стосується товару, готової продукції, запасів та власної або орендованої нерухомості.

Створення забезпечення під знецінення запасів

Податок на прибуток: бухгалтерський облік – Дебет витрати (946 "Втрати від знецінення запасів") - Кредит забезпечення (474 "Забезпечення інших витрат і платежів"). Сума знецінення визнається на підставі судження управлінського персоналу, можливо розглянути уцінення до 0,01 грн. Оформлення – наказ по Підприємству щодо знецінення запасів, де можна, наприклад, написати, що знецінити запаси згідно переліку, який наводиться в додатку до наказу; бухгалтерська довідка, якою безпосередньо оформити знецінення запасів, підписується відповідальною особою та головним бухгалтером. Податковий облік - якщо Підприємство є квартальним платником податку на прибуток, то на суму створеного в періоді резерву (КТ474) треба показати збільшувальну коригувальну різницю (підпункт 139.1.1 ПКУ, рядок 2.1.1 додатка РІ до декларації з податку на прибуток). Якщо в періоді було використання (коригування) забезпечення (ДТ474), тоді Підприємство відображає зменшувальну коригувальну різницю (підпункт 139.1.2 ПКУ, рядки 2.2.1 та/або 2.2.1.1 додатка РІ до декларації з податку на прибуток). Якщо Підприємство є річним платником податку на прибуток, то, найімовірніше, воно не застосовує податкових різниць для коригування фінансового результату до оподаткування, а отже відображає операція за даними бухгалтерського обліку.

ПДВ: оскільки нема факту постачання товарів, то і немає об’єкту оподаткування ПДВ. Отже, операція знецінення запасів для цілей оподаткування ПДВ не є об’єктом.

 

Списання запасів

Податок на прибуток: оскільки втрачені запаси не відповідають визнанню активів, то їх треба списати (п.27 П(С)БО 9 "Запаси"). Списання можливе двома способами – через створене забезпечення (резерв) або списання на витрати в періоді списання. Бухгалтерський облік – списання через створене забезпечення буде відбуватися проведенням ДТ забезпечення (ДТ474) КТ запаси ( КТ 20,22,26,28, тощо) на суму створеного забезпечення. ДТ 946 КТ запаси на суму, яка перевищує вартість запасів над сумою раніше відображеного знецінення. Якщо ж під знецінення запасів не створювалося забезпечення, то у такому випадку вартість повністю втрачених (зіпсованих або  тих,  що  не вистачає) запасів списуються на витрати звітного періоду (п. 27 П(С)БО 9 "Зпаси". Оформлення – акт на списання матеріальних цінностей, підписується постійно діючою комісією, затверджується – керівником Підприємства. Податковий облік – якщо списання відбувається через резерв, то Підприємство показує зменшувальну коригувальну різницю. Як було зазначено вище, ця різниця застосовується відповідно до підпункту 139.1.2 ПКУ та вказується сума в рядках 2.2.1 та/або 2.2.1.1 додатка РІ до декларації з податку на прибуток.

ПДВ: щодо списання запасів, які попередньо були втрачені за обставин непереборної сили та не з волі Підприємства, слід врахувати наступне. Відповідно до підпункту "в" підпункту 14.1.191 ПКУ списання втрачених запасів можна було би віднести до передачі майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов'язаною із господарською діяльністю такого платника податку. І тоді, з урахуванням підпункту 198.5 ПКУ, на платника податку покладається обов’язок нарахувати "умовне" податкове зобов’язання за тими запасами, за якими був відображений податковий кредит з ПДВ. Однак, в останньому абзаці підпункту 198.5 ПКУ вказано, що не є використаними не в господарській діяльності товари (під якими розуміємо всі рухомі запаси), якщо нестача їх обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства. Все що залишається Підприємству зробити - це підтвердити факт знищення (втрати) запасів внаслідок дії обставин непереборної сили. Як це зробити? З листа, розміщеного на офіційному сайті Торгово-промислової палати України робимо висновок, що немає необхідності звертатися до територіальних ТПП, адже з метою позбавлення обов’язкового звернення до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП і підготовки пакету документів у період дії введеного воєнного стану, на сайті ТПП України розміщено 28.02.2022 року загальний офіційний лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)
за змістом зразка вказаним нижче

Однак, у всіх конкретних випадках важливим ще таке поняття як дата, конкретна дата знищення запасів чи чогось іншого. Тому, на нашу думку, можливо варто видати внутрішній наказ про втрату майна, запасів, тощо з обов’язковим посиланням на лист ТПП, який рекомендовано роздрукувати.

 

В іншій частині наших новин ми розглянемо ситуацію, яка буде відноситися до знищення (втрати) нерухомості або орендованої нерухомості.

Ми переможемо! Слава Україні!

Наші сторінки у соціальних мережах

Нексія ДК (ТОВ "Нексія ДК Аудит"; ТОВ "Нексія ДК Аудит і Податки"; ТОВ "Нексія ДК Аудит і Бухгалтерія"; ТОВ "Нексія ДК Аудит і Консалтинг"; ТОВ "Нексія ДК Право і Податки"; ТОВ "Нексія ДК.Оцінювальні послуги") – є членом мережі  ". Nexia International Limited не надає послуг від власного імені чи будь-яким іншим чином. Nexia International Limited та фірми-члени мережі Nexia International (у тому числі члени, які працюють під назвою, що містить у собі слово NEXIA) не утворюють усесвітню колективну юридичну особу. Nexia International Limited не бере на себе жодної відповідальності за вчинення будь-яких дій чи бездіяльність або зобов’язання жодного зі своїх членів. Кожна фірма-член мережі Nexia International є окремою юридичною особою.

Створення сайту веб студія SUFIX
Консультація
Надіслати